Madvaner og søvnvaner

10. januar 2008

Alder:
7 mdr.

Madvaner og søvnvaner

Hej

Vi har en dejlig dreng på 7 måneder. Vi har nogle ting som vi håber du kan hjælpe os med!!!

Vores søn kaster meget op. Så vi har været til læge og der fik vi at vide at han får for meget mad. Her er det han får:

Vågner kl 6-6.30
Havregrød med frugtmos med vand el sødmælk kl 7.30-8.
Sover 20-30 min i bilen mens søster køres i dagpleje.
Flaske mælk 150ml kl 9.30-10
sover ½-1½
Grød kl 11.30-12 med vand el sødmælk
Flaske mælk 150 ml kl 13
sover ½-1
Flaskemælk kl 15.30-16 150ml
Prøver at få han til at sove da han er mega træt kl 15.30-16 sover max 20 min
Grøntsagsmos kl 17.30 når vi andre spiser.
Flaske mælk kl 19 lige inden sengetid

vågner kl 21.30-22 og vil ha en flaske 150 ml
vågner kl 23-24 for ham til at sove igen efter en kamp.
vågner kl 1-2 vil ha en flaske 100 ml
vågner kl 4-5 vil gerne ha en flaske 100 ml

Vi har prøvet at give ham mere om aftenen til nat af mælk men han ...

Annonce

... kaster det bare op igen...

Vi ved ikke hvad vi skal gøre, vi er så trætte. han sover så dårlig det er en kamp uden lige at få ham til at sove om dagen. Barnevogne skal køre ham i søvn, det er han ellers ikke vant til. Var så god til at falde i søvn selv lige ind til for 1 måned siden da mor er begyndt at arbejde igen, da hans far er sygemeldt og passer ham. De har det fint sammen. Men alt det jeg har opbygget er helt væk og hans far gjort alt for holde det ved lige. Men drengen vil bare ikke.

Vi har en plan om at han skal dele værelse med sin søster på 2 år, da vi kun har 2 værelser på 1 sal. Vi synes de er for små til at sove alene. men hvornår kan han det ??

Han sover jo så dårligt og vi ville snart gerne ha lidt privatliv igen i vores soveværelse. Hvad gør andre når de skal have deres børn til at dele værelse i den alder.

Vi håber du kan hjælpe os med alt dette.

Med venlig hilsen
Lotte og Henrik

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Gravid vitaminer

Når du er gravid, er det ekstra vigtigt at spise sund og varieret - det, du spiser og drikker under graviditeten, har betydning for dit barns udvikling i livmoderen.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at gravide tager et tilskud af folsyre, D-vitamin og jern. Desuden anbefales gravide at få tilstrækkeligt med kalk, enten gennem kosten eller som tilskud.

Folsyre: 400 mikrogram folsyre daglig fra graviditeten planlægges til og med 3 måneder henne. Dette tages i form af...

Læs mere i Babylex

Cykelhjelm

Alle børn bør bruge cykelhjem, når de cykler. Det gælder både når de cykler selv og når de sidder i cykelstol, i en ladcykel eller i en cykelanhænger.

Vælg en godkendt hjelm. Det vil sige en hjelm med et CE-mærke og godkendelsesnummeret EN 1078.

Derudover så skal hjelmen sidde rigtigt og det gør den når den dækker panden og sidder så stramt, at den ikke kan skubbes tilbage i nakken. I de fleste hjelme sidder skumgummipuder, som hjælper til at justere størrelsen, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tak for en fantastisk hjemmeside. Det er så dejligt at mærke, hvordan du virkelig sætter dig ind i hvert enkelt spørgsmål og du giver nogle rigtigt gode svar!

Tak fra tvillingernes mor