Brev:
Madvaner og søvnvaner
10. januar 2008
Alder:
7 mdr.
Madvaner og søvnvaner
Hej
Vi har en dejlig dreng på 7 måneder. Vi har nogle ting som vi håber du kan hjælpe os med!!!
Vores søn kaster meget op. Så vi har været til læge og der fik vi at vide at han får for meget mad. Her er det han får:
Vågner kl 6-6.30
Havregrød med frugtmos med vand el sødmælk kl 7.30-8.
Sover 20-30 min i bilen mens søster køres i dagpleje.
Flaske mælk 150ml kl 9.30-10
sover ½-1½
Grød kl 11.30-12 med vand el sødmælk
Flaske mælk 150 ml kl 13
sover ½-1
Flaskemælk kl 15.30-16 150ml
Prøver at få han til at sove da han er mega træt kl 15.30-16 sover max 20 min
Grøntsagsmos kl 17.30 når vi andre spiser.
Flaske mælk kl 19 lige inden sengetid
vågner kl 21.30-22 og vil ha en flaske 150 ml
vågner kl 23-24 for ham til at sove igen efter en kamp.
vågner kl 1-2 vil ha en flaske 100 ml
vågner kl 4-5 vil gerne ha en flaske 100 ml
Vi har prøvet at give ham mere om aftenen til nat af mælk men han kaster det bare op igen...
Vi ved ikke hvad vi skal gøre, vi er så trætte. han sover så dårlig det er en kamp uden lige at få ham til at sove om dagen. Barnevogne skal køre ham i søvn, det er han ellers ikke vant til. Var så god til at falde i søvn selv lige ind til for 1 måned siden da mor er begyndt at arbejde igen, da hans far er sygemeldt og passer ham. De har det fint sammen. Men alt det jeg har opbygget er helt væk og hans far gjort alt for holde det ved lige. Men drengen vil bare ikke.
Vi har en plan om at han skal dele værelse med sin søster på 2 år, da vi kun har 2 værelser på 1 sal. Vi synes de er for små til at sove alene. men hvornår kan han det ??
Han sover jo så dårligt og vi ville snart gerne ha lidt privatliv igen i vores soveværelse. Hvad gør andre når de skal have deres børn til at dele værelse i den alder.
Vi håber du kan hjælpe os med alt dette.
Med venlig hilsen
Lotte og Henrik